Internetowy poradnik

Strona główna > Turystyka > Na Koprowy Wierch

Na Koprowy Wierch

Niedziela 22 czerwca 2014, przez natatry

Wycieczki na Koprowy Wierch cieszą się dużą popularnością wśród turystów. To za sprawą niezwykle pięknych i malowniczych widoków roztaczających się z wierzchołka.

Wycieczkę rozpoczynamy przy przystanku, gdzie kursuje elektriczka. przy Popradzkim Stawie. Kierujemy się niebieskim szlakiem, który prowadzi nas stopniowo pod górę. Po chwili mijamy miejsce, gdzie w prawo odbija żółty szlak prowadzący do Symbolicznego Cmentarza Ofiar Gór.

Droga prowadzi przez las, a od lewej strony dołącza szlak zielony i później czerwony ze Szczyrbskiego Jeziora. Szlaki te prowadzą w stronę Popradzkiego Stawu i znajdującego się tam schroniska. W tym momencie naszej wycieczki musimy skierować się w lewo, zejść z asfaltowej ścieżki i niebieskim szlakiem udać się w głąb Doliny Mięguszowieckiej.

Po pewnym czasie droga wychodzi z lasu i biegnie teraz poprzez łany kosówek. Powoli wyłania się nam widok na Grań Baszt. Gdy przekroczymy most nad Żabim Potokiem dochodzimy do rozstaju szlaków - w prawo biegnie czerwono znakowany szlak na Rysy, my natomiast pozostajemy na szlaku niebieskim i udajemy się nim lekko w lewo, w głąb doliny.

Droga zaczyna się piąć w górę. Wkrótce naszym oczom ukazują się piękne Hińczowe Stawy położone u stóp masywu Mięguszowieckich Szczytów. Wkrótce docieramy do Wielkiego Hińczowego Stawu skąd podążamy na Wyżnią Koprową Przełęcz. Z przełęczy roztaczają się piękne widoki na Dolinę Hlińską, Grań Hrubego oraz masyw Liptowskich Kop.

Z przełęczy podążamy czerwonym szlakiem. Po chwili zdobywamy pierwszy południowy wierzchołek i granią dochodzimy na wierzchołek Koprowego Wierchu. Mozolną wspinaczkę na pewno wynagrodzą nam piękne i rozległe widoki na Tatry Słowackie.

Ze szczytu kierujemy się tą samą drogą na Koprową Przełęcz i dalej do Popradzkiego Stawu skąd możemy asfaltową drogą powrócić do stacji „elektriczki” od której rozpoczęła się nasza wycieczka lub skręcić w prawo na czerwony szlak zboczami Skrajnej Baszty do Szczyrbskiego Jeziora.